Obserwatorzy

niedziela, 6 września 2015

Dla rozprostowania kości

Wreszcie jest czym oddychać, za oknem chmurki ... jednak nie podana. Przy takiej aurze nadszedł czas na rozprostowanie kości i szybką wycieczkę po okolicy. Pierwszym lepszym autobusem podjechaliśmy do Krynicy, zjedliśmy pyszne lody. Jako, że było już trochę późno by wyjść na Jaworzynę, bo dzień krótszy i zdecydowanie za późno na zejście. Zatem następny busik, króciutka jazda i jesteśmy w Muszynie - małym miasteczku w dolinie rzeki Poprad i dwóch jej dopływów, potoków Szczawnik i Muszynka, w odległości zaledwie 5 km od granicy ze Słowacją. Dzięki zasobom wód mineralnym, miasteczko jest uzdrowiskiem, a leczy się tu choroby układu oddechowego i pokarmowego.
My nie korzystaliśmy z usług leczniczych, za to nacieszyliśmy oczy wspaniałymi widokami.

Szlakiem, a właściwie ścieżką spacerową poszliśmy do ruin zamku na Górze Zamkowej.

Zamek muszyński zbudowany jeszcze za czasów Kazimiera Wielkiego położony w grzbiecie Koziejówki (636m) obecnie utrzymany jest w stanie zabezpieczonych ruin

skąd roztaczają się piękne widoki na okolice i Beskid Sądecki
Pogoda nam dopisała a chmurki nie odstraszyły.

Tak było w ubiegły wtorek i od tej pory mamy niższe temperatury i długo wyczekiwany deszczyk, który przeplata się ze słonkiem. Właśnie pada.
Choć widać już zbliżająca się jesień, ciesze się ze zmiany temperatury, no i oczywiście deszczu, czego i Wam życzę.

Dziękuję za odwiedziny i cierpliwość.
Do miłego ...

1. Dobrze że się ochłodziło ale deszcz jest potrzebny:) Świetna wycieczka:) pozdrawiam

2. Piękna wycieczka, zdarzyło mi się przejeżdżać obok tych, jak to ładnie nazwałaś zabezpieczonych ruin, ale nigdy nie oglądałam z bliska, dlatego tym bardziej dziękuję. Ze względu na temperatury nie lubię lata, zdecydowanie wolę chłodek i deszczyk :)
    Pozdrawiam wraz z jednym i drugim, wszak dzieli nas ledwie rzut beretem :)

1. A to nie jedyne miejsce do zobaczenia, warto też zobaczyć ogrody biblijne, ogrody sensoryczne, ogrody zmysłów i jeszcze by się coś znalazło ciekawego, lub co kto woli.
      Nie wiedziałam, że mieszkasz za miedzą i dalej nie wiem za którą ...?
      Pozdrawiam i dobrego tygodnia Ci życzę :)

3. Byłam w Muszynie wiele lat temu widzę, ze jest tam teraz jeszcze ładniej. Zazdroszczę wycieczki, pozdrawiam

1. Warto przyjechać ponownie ... bo dużo się zmieniło.
      Pozdrowionka :)

4. Piękna wycieczka.
    Też jadę jutro do Krynicy... Ale Morskiej !

1. Jak czytałam w naszych okolicach też bywasz, zatem zapraszam :)

5. O rety, Danusiu, ależ Ci zazdroszczę tej "lokalizacji" przepięknej :) Wieki tam nie byłam. Trzeba by coś zaplanować może... Serdeczne pozdrowienia na koniec weekendu!

1. Nie masz co zazdrościć, tylko ... planuj i przybywaj.
      Pozdrowionka :)

6. No tak jak się mieszka w takiej fajnej okolicy to sobie można robic takie wycieczki :-)
    Lubię Twoje strony , była tam kilka razy na wycieczce , Na Jaworzynie też chyba ze 3 razy. Fajny taki weekendowy wypad.

1. Cieszę się, że Ci się u nas podoba. Aniu w takim razie przybywaj częściej, bo ja Ryto, Piwniczną, Krynicę Z. itd. mam na wyciągnięcie ręki. Nie jeżdżę też samochodem, tylko dostępna komunikacją, bo zawsze gdzie indziej wysiadam, a skąd indziej wracam.
      Pozdrawiam:)

7. Piękna wycieczka, cudowne widoki!
    U mnie dzis w końcu co jakiś czas popaduje, niestety tez wieje i zimno jak w listopadzie.
    Pozdrawiam Danusiu:)

1. Ciebie też Anuś tu piknie zapraszam.
      Nie mam nic przeciw deszczowi i ochłodzeniu, ale z umiarem, bo 20 stopni różnicy to trochę przesada.
      Buziaczki i dobrego tygodnia:)

8. Świetny wypad ! Nigdy nie byłam w Muszynie

1. W takim razie może nadszedł czas byś przyjechała.

9. Świetny wypad ! Nigdy nie byłam w Muszynie

10. Super ciekawa wycieczka, zazdroszczę tych wypadów.

11. Wspaniala wycieczka i fajne fotki. Pozdrawiam j zycze wielu tak wspanialych wypadow.

12. Bardzo fajny wypad.U mnie jest tak zimno że zastanawiam się czy w piecu nie rozpalić ale ciągle brak deszczu.Pozdrawiam bardzo cieplutko..

13. Piękna wycieczka. Przypomniałam sobie okolice - jako nastolatka jeździłam w tamte okolice na obozy harcerskie. Pozdrawiam :)

14. świetne zdjęcia! to świadczy też i o tym, że u nas jest też dużo pięknych miejsc do zobaczenia! ja sama jeszcze wiele chciałabym zobaczyc, może kiedyś jak dzieci odrosną to będzie czas na podziwianie naszej Polski , pozdrawiam Danusiu serdecznie :)

15. Piękne okolice, czasami bywam:-) Pozdrawiam Danusiu!

16. Trochę znam te okolice, chętnie wybrałabym się ponownie. Świetny fotoreportaż Danusiu! Przesyłam serdeczne pozdrowienia.

17. Piękna wycieczka , piękne okolice.

18. Świetna wycieczka :) Ja też bardzo się cieszę z ochłodzenia, bo upały były już nieznośne - i dla nas, i dla przyrody! Pozdrawiam Danusiu :)

19. Widoki cudne, zazdroszczę wycieczki :)

20. O jak pięknie :) osobiście nie lubię wycieczek w góry :P wolę pospacerować po lesie, łąkach XD gdzieś gdzie nie trzeba się wspinań.